O fata adevarata

Domnul Dumnezeu a zis: “Nu este bine ca omul sa fie singur;am sa-I fac un ajutor potrivit pentru el.”
Geneza 2:18

Daca ti s-ar intampla sa intri intr-o incapere in care sase baieti chipesi vorbesc despre ce asteapta de la viitoarea lor sotie, nu ai vrea sa fi o musca pe perete? Nu ai vrea sa auzi conversatia lor necenzurata? Desigur! Ei bine, asa a fost conceput acest capitol.
I-am intrebat pe sase baieti: “Care sunt zece caracteristici pe care le cauti la doamna Perfecta?” Raspunsurile lor sunt enumerate mai jos, impreuna cu instructiunile noastre referitoare la modul in care poti dezvolta aceste caracteristici in viata ta. Lista nu este prezentata intr-o ordine exacta, cu exceptia faptului ca toti acesti sase au fost de accord ca prima este cea mai importanta. Desi au fost discutate si alte calitati, toti au cazut de accord asupra criteriilor care urmeaza.
1.Are o relatie personala cu Isus Hristos.
Esti tu implicate intr-o biserica sau un grup de tineri? Te straduiesti sa devii un ucenic mai bun al lui Cristos, cautand modalitati de a-I slujii? Citesti Cuvantul lui Dumnezeu sit e rogi pentru a primi o revelatie mai profunda a identitatii lui Dumnezeu? Cand Il vei cauta pe Dumnezeu cu perseverenta, vei fi uimita de felul in care El te modeleaza pentru a devein persoana spre care toti din jur se simt atrasi si pe care toti vor s-o cunoasca. Daca un baiat este atras in primul rand de caracterul tau cristic, inseamna ca si el Il iubeste pe Dumnezeu.
2.Se ingrijeste si are o parere pozitiva despre sine.
Ce au vrut sa spuna cand au spus ca isi cauta fete care “se ingrijesc”? Vor o femeie a carei greutate corporala sa fie relative proportional cu inaltimea ei, cu ten curat, cu ten si unghii ingrijite si care se mandreste de felul in care se imbraca si apare in public.
Hai sa recunoastem, baietii sunt stimulate visual. Desii unii baieti incearca sa spuna lucrul acesta in mod cat mai politicos, nici unul dintre ei nu neaga ca isi doreste o fata relative atractiva. Un baiat a spus: “Nu trebuie sa fie o printesa sau un fotomodel, doar sa arate bine.” Un altul a adaugat: “Frumusetea ei interioara este ceea ce o face mai frumoasa pentru mine decat ceea ce se vede pe din afara.” Unii s-au plans ca au iesit cu fete tipic “frumoase” in trecut, dar au descoperit ca acestea au devenit foarte neatractive prin personalitatea lor. Altele au devenit mai putin frumoase pentru ca erau nesigure pee le si aveau nevoie de complimente si afirmare constanta. Baietii au marturisit si ca nu le place ca prietenele lor sa “cerseasca” complimente. Ei vor o fata a carei incredere in sine sa vina din interior, nu de la ei.
3.Este in general o persoana vesela si are o perspective vesela asupra vietii.
Nimanui nu-I place sa fie cu o acritura, o plangacioasa sau o nemultumita. Prin natura suntem atrasi de oameni veseli care ii inveselesc si pe altii. Nu face greseala de a gandi: “Ei bine, daca doar l-as gasi pe domnul Perfect, as fi fericita!” Psihologii au facut un studio pe o durata de cinsprezece ani, pe un lot de douazeci si patru de mii de personae si au descoperit urmatorul lucru: “Casatoria sporeste fericirea doar cu un grad pe o scala de la 1 la 11… Majoritatea oamenilor nu sunt mai multumiti dupa casatorie decat au fost inainte… Desi fericirea pare sa sporeasca dupa rostirea juramintelor de casatorie, majoritatea ajung inapoi la nivelul initial de bucurie, in mai putin de 2 ani”. Casatoria nu este un raspuns la nefericirea cuiva.
Nu te lua pe tine – sau viata – prea in serios. Invata sa privesti la partea buna a lucrurilor. In spatele fiecarui nor intunecos exista de obicei o licarire de lumina. Rade adesea, mai ales de tine. Daca depresia iti intuneca viata mai mult de doua luni la rand, vorbeste cu parintii tai, cu patorul sau medical despre posibilele cause si despre un eventual ajutor professional.
4.Da dovada de autocontrol cand este in prejma altor baieti.
S-ar putea sa fi surprinsa sa auzi lucrul acesta, dar majoritatea baietilor recunosc ca sunt relative gelosi. Cand le place de o fata, nu le place sa o vada comportandu-se extra prietenos cu alti baieti. Un baiat a spus : “Daca sunt intr-o relatie serioasa cu cineva, vreau sa stiu ca sunt singurul pentru ea. Nu vreau s-o vad zapacita in jurul unui alt baiat sis a-mi fac apoi griji ca ma va parasi pentru el.” Desi acesti baieti au spus clar ca asteapta ca prietenele lor sa aiba si alti prieteni baieti se asteapta in acelasi timp sa fie facuti partasi acelor prietenii, odata ce au inceput sa iasa impreuna.
5. Este atenta cu banii si ii administreaza cu intelepciune.
Multi baieti se ingrijoreaza cand se gandesc la ce fel de finantatori vor fi pentru familia lor. Ei isi dau seama ca povara responsabilitatii de a pune paine pe masa si de a plati facturile va fi integral pe umerii lor. Un baiat a spus: “Daca voi muncii din greu pentru banii mei, vreau ca sotia mea sa faca tot posibilul sa-I administrezecat mai cu folos posibil.”
Una din modalitatile de a te asigura ca esti atenta cu banii tai si-I vei folosii intelept cand te vei casatorii este sa incepi s-o faci acum, cu banii sau venitul pe care il ai. Aceasta include sis a nu astepti ca parintii sa-ti dea tot ce vrei, pe tava. Daca o faci, s-ar putea sa pui acelasi fel de presiune si asupra sotului tau. Fii atenta la ceea ce cumperi, iar daca ai o carte de credit, nu strica mai multi bani decat iti poti permite sa platesti lunar. Nu face greseala de a intra in datorii pe carti de credit si a plati dobanzi. Nu vrei sa intri in casnicie intr-o zi fiind o povara financiara din cauza datoriilor tale. Fii atenta cu banii tai si intra in casnicie ca valoare, nu ca responsabilitate.
6.Are o relatie buna cu familia si are relatii de prietenie apropiate.
Vrei sa stii care este exercitiul cel mai bun pentru casatorie? Viata in familie. Daca nu poti trai in armonie cu familia ta si nu ai relatii apropiate, s-ar putea sa fie asa din cauza ca esti dificila - si un baiat istet va vedea acest stegulet rosu. Cu toate ca intre tine si parintii tai s-ar putea sa apara disonante tipic mama-fiica, tata-fiica, aveti totusi perioade in care va bucurati unul de compania celuilalt sau faceti anumite lucruri impreuna fara sa va certati? Poti sa recunosti ca ai gresit sis a-ti ceri iertare? Poti sa-I ierti pe altii si alegi sa-i iubesti in ciuda falimentelor lor? Se bucura altii ca-ti sunt prieteni, pentru ca stii cum sa dai sis a primesti intr-o relatie? Practicarea acestor lucruri acum este o pregatire excelenta pentru a devein doamna Perfecta.
7. Este grijulie si ar fi o mama buna intr-o zi.
Baietii vor ca urmasii lor sa aiba o copilarie placuta in viitor si vor o sotie care isi va ingriji copiii si se va mandri cu statutul de mama. Bineinteles, majoritatea baietilor asteapta cu nerabdare sa fie cei mai buni tatici posibil si planuiesc sa se implice in cresterea copiilor. Dar copiii necesita timp si energie enorma, de aceea, in planul perfect al lui Dumnezeu, atat mama cat si tatal trebuie sa se ingrijeasca de nevoile fizice, emotionale, mintale si spiritual ale copilului lor. S-ar putea ca tu sa fii foarte preocupata de cariera ta. Dar daca planuiesti sa ai o familia in viitor, s-ar putea sa trebuiasca sa sacrifice sau sa amani unele obiective personale pentru a creste copii sanatosi din punct de vedere emotional.
Inainte ca eu si sotul meu sa avem primul nostrum copil, eu eram studenta la medicina. Cu toate acestea, la prima sarbatorire a zilei fetitei nosptre, am plans pentru ca pierdusem atat de mult din acel prim an special, din cauza timpului petrecut la ore si studiind. Stiam ca lucrurile urmau doar sa de inrautateasca pe parcurs si de aceea am luat una dintre cele mai dificile decizii. Am terminat faculatea, mi-am luat licenta, dar am renuntat la idée de a merge mai departe cu medicina, de dragul familiei mele. Este o decizie pe care nu o voi regret niciodata. Si, cu toate ca am lucrat cu jumatate de norma in afara familiei ca lucrator cu tinerii si conferentiar, timpul petrecut cu familia si profunda legatura pe care o am cu copiii mei sunt mult mai satisfacatoare decat orice cariera medicala la care as fi putut aspira.
8.Apreciaza ceea ce vreau sa fac cu viata mea si ma incurajeaza.
Mai mult decat orice, un sot are nevoie ca sotia lui sa fie incurajatoarea lui. Domnul Perfect vrea sa fii admiratoarea lui cea mai inflacarata. Este inevitabil sa nu treci sit u prin perioade dificile. S-ar putea sa te confrunti cu pierderi dureroase, cum ar fi pierderea unui copil. S-ar putea ca el sa vrea sa-si schimbe cariera, ceea ce ar adduce provocari financiare enorme. Pe masura ce un barbat se aventureaza in deciziile si dezamagirile aduse de viata, el are nevoie de o partenera care sa-I stea alaturi, o femeie care sa stea alaturi de barbatul ei.
Cunosc o femeie care s-a casatorit cu un avocat, in oarecare masura pentru ca se gandea ca nu va trebui sa-si faca griji de bani datorita carierei lui. Totusi, cand sotul ei a ajuns la patruzeci de ani, se simtea epuizat, si nu a mai vrut sa practice dreptul. El s-a hotarat sa devina professor de liceu, chiar daca aceasta inseamna o scadere enorma a salariului. Dar sotia lui nu a putut accepta schimbarea drastic a stilului de viata, si, dupa multi ani de astfel de tensiune si suparare, au divortat. Dragostea ei pentru el a fost conditionata de salariul lui. Cand te gandesti daca un baiat ar putea fi domnul Perfect, intreaba-te: “Sunt eu admiratoarea lui cea mai inflacarata? Il respect si am destula incredere in el pentru a fi mereu incurajatoarea lui?” Asigura-te k ii esti devotata in a-l sustine si a-l incuraja, la fiecare pas pe drumul vietii.
9.Are propriile ei visuri si obiective, pe care o pot ajuta sa si le implineasca.
Stii care-ti sunt pasiunile in viata? Ce-ti place sa faci? Ce fel de lucruri te motiveaza si impulsioneaza? Facultatea ar putea fi o buna modalitate de a descoperi lucrurile care te stimuleaza, te impulsioneaza sau te inspira. Cand eu eram la facultate, imi amintesc ca ma gandeam:Ce aiurea ca trebuie sa fac si un curs de educatie fizica! Am facut un curs de scafandru si mi-am descoperit pasiunea pentru viata subacvatica, pe care nu mi-o cunosteam. De asemenea imi amintesc ca ma gandeam: Destul cu orele de engleza! De ce trebuie sa fac engleza in fiecare an de liceu? Dar stii ceva?Acestea mi-au adus usurinta in scris si comunicare, si aceasta este pasiunea vietii mele. Un curs de dezvoltare a copilului m-a ajutat sa-mi inteleg copiii mai bine sis a fiu o mama si mai buna, care este si va fi intotdeuna unul din obiectivele mele. Daca-ti dezvolti propriile interese si-ti descoperi propiile pasiuni, vei fi o persoana mai vesela, mai interesanta si mai echilibrata.
10.Este aventuriera si impartaseste unele din hobby-urile mele.
Barbatii sunt de obicei finite aventuroase si vor o femeie care sa impartaseasca unele din acele aventuri cu ei. Cat de aventuriera esti tu? Daca nu ai nici o pasiune sau hobby, poti incepe sa-ti faci unul. De exemplu, mergi la festivaluri de arta si viziteaza muzeele locale sau urmeaza un curs pentru a deprinde abilitati special, precum sculptura sau design de interior. Intereseaza-te de cursurile oferite de unele institutii pentru a invata limbi strine, sculptura, Web design sau orice altceva ti s-ar parea interesant. Fa ceva care sa te scoata din zona de confort propriu si care te invata modalitati noi de a te relaxa.
Bineinteles, fiecare persoana isi are propriile idei despre aventura. Cand eu si sotul meu ieseam impreuna, ideea mea de distractie era mersul la cumparaturi, iar a lui Greg era sa joace softball. Pentru a putea face lucruri care ne placeau amandurora, adeseori petreceam vinery seara, dupa munca, mergand la cumparaturi, iar sambata dimineata stateam in galerie incurajandu-l pe jucatorul meu chips. De multe ori eram ispitita sa zic : “Eu ma duc sambata la cumparaturi, cat timp tu joci softball, si ne intalnim mai tarziu seara”, dar nu ar fi fost la fel de placut ca atunci cand ne petreceam timpul impreuna.
Indiferent de pasiunile domnului Perfect, gaseste activitati placate de care sa va puteti bucura impreuna. Viata este prea scurta pentru a nu te distra, si distractia impreuna intareste relatia voastra.

No comments: